Анна
Котик
25.06.2024
Новий відгук
Дуже потужний фінал! Я прочитала роман півроку тому, а й досі, коли згадую епізод у ліфті, то до дзвону у вухах чую крик Марка. Ті емоції беззахисної дитини, яка все завжди робила по совісті, тієї розумної і допитливої дитини, що просто хотіла докопатись до істини та разом з тим втекти від жорстокої реальності - то був первісний страх, розуміння, що от-от станеться щось жахливе і невідворотне, а потім... Стоячи під зоряним небом і вдивляючись у безкрайню синю гладь, усвідомлювати всю палітру розпачу і приреченості.
Мабуть, тому фінал і зачепив найбільше: мене завжди лякає усвідомлення приреченості, а Кідрук зумів це описати максимально живо. Занадто живо!
Ще дуже відгукнулись наступні слова:
"... світ насправді простий і безсторонній..., тобто не добрий і не злий..., що немає ніякої вищої сутності, яка б стежила за нами й виправляла помилки, немає нікого, хто би пильнував за збереженням хиткого балансу між добром і злом, дбав про беззастережне дотримання справедливості, - нікого, крім нас самих... Жодні страждання не забезпечать вічного життя. І ніхто не отримає відплати за вчинене зло після смерті - десь там, нагорі... Усе, що важить, стається тут... Це не добре й не погано. Так просто є."
Амінь.
Мабуть, тому фінал і зачепив найбільше: мене завжди лякає усвідомлення приреченості, а Кідрук зумів це описати максимально живо. Занадто живо!
Ще дуже відгукнулись наступні слова:
"... світ насправді простий і безсторонній..., тобто не добрий і не злий..., що немає ніякої вищої сутності, яка б стежила за нами й виправляла помилки, немає нікого, хто би пильнував за збереженням хиткого балансу між добром і злом, дбав про беззастережне дотримання справедливості, - нікого, крім нас самих... Жодні страждання не забезпечать вічного життя. І ніхто не отримає відплати за вчинене зло після смерті - десь там, нагорі... Усе, що важить, стається тут... Це не добре й не погано. Так просто є."
Амінь.
Нова оцінка:
24.06.2024
Новий відгук
Ця чималенька книга сподобається тим, хто:
- полюбляє багатошарові, насичені історії, де багато сюжетних ліній, а кожний розділ закінчується сюжетним поворотом;
- цікавиться такими темами, як біологія, віруси, соціально-політичні проблеми або космос; якщо ж навіть щось із цього вас не надто приваблює, то не хвилюйтесь, в книзі все це рівномірно розподілено; наприклад, мені спочатку було більш цікаво читати про події, що на Землі, про епідемію, про вірус і наукову роботу, але історія про Марс дуже органічно вписалась і коли пристрасті досягли апогею, то уже неможливо було відірватись від усіх сюжетних ліній;
- любить не просто милі історії, а ще й отримувати з книги щось корисне та пізнавальне; так, в романі місцями аж занадто багато "вікіпедії", але це не відриває від сюжету, треба просто читати далі і все встане на свої місця;
- полюбляє не ідеальних персонажів, а сірих, у яких цінності не завжди вкладаються в загальні моральні норми; власне, я обожнюю таких персонажів, головне, щоб їм вистачало мотивації і всі їх дії були обґрунтованими і логічними; з цим спочатку були деякі питання до представника української діаспори - Загарія, але наприкінці книги питання відпали; науковець-коротун - шикарний приклад таких сірих героїв, дуже сподобався.
Трохи критики: через велику кількість дійових осіб мені не вистачило їх опису, не в плані одягу і зовнішності, а якихось особливостей, які б були притаманні саме цій людині: косоокість, гризе нігті, заїкаїться - подібні риси набагато краще закарбовують у пам'ять персонажа (особливо, якщо погана пам'ять на імена, як в мене). Через цю проблему під час однієї з найнапруженіших сцен у будинку Зої мені не вистачило емпатії щодо всіх, хто прийшов на перемовини, адже серед "тих самих" п'яти осіб, я знала лише двох, інші троє - просто імена.
Загалом, рекомендую цю книгу ще й за її післясмак, цю історію прям хочеться обговорювати і дуже хочеться дізнатись, як Кідрук виплутає той міцно зв'язаний вузол подій, що стрімко несуться.
- полюбляє багатошарові, насичені історії, де багато сюжетних ліній, а кожний розділ закінчується сюжетним поворотом;
- цікавиться такими темами, як біологія, віруси, соціально-політичні проблеми або космос; якщо ж навіть щось із цього вас не надто приваблює, то не хвилюйтесь, в книзі все це рівномірно розподілено; наприклад, мені спочатку було більш цікаво читати про події, що на Землі, про епідемію, про вірус і наукову роботу, але історія про Марс дуже органічно вписалась і коли пристрасті досягли апогею, то уже неможливо було відірватись від усіх сюжетних ліній;
- любить не просто милі історії, а ще й отримувати з книги щось корисне та пізнавальне; так, в романі місцями аж занадто багато "вікіпедії", але це не відриває від сюжету, треба просто читати далі і все встане на свої місця;
- полюбляє не ідеальних персонажів, а сірих, у яких цінності не завжди вкладаються в загальні моральні норми; власне, я обожнюю таких персонажів, головне, щоб їм вистачало мотивації і всі їх дії були обґрунтованими і логічними; з цим спочатку були деякі питання до представника української діаспори - Загарія, але наприкінці книги питання відпали; науковець-коротун - шикарний приклад таких сірих героїв, дуже сподобався.
Трохи критики: через велику кількість дійових осіб мені не вистачило їх опису, не в плані одягу і зовнішності, а якихось особливостей, які б були притаманні саме цій людині: косоокість, гризе нігті, заїкаїться - подібні риси набагато краще закарбовують у пам'ять персонажа (особливо, якщо погана пам'ять на імена, як в мене). Через цю проблему під час однієї з найнапруженіших сцен у будинку Зої мені не вистачило емпатії щодо всіх, хто прийшов на перемовини, адже серед "тих самих" п'яти осіб, я знала лише двох, інші троє - просто імена.
Загалом, рекомендую цю книгу ще й за її післясмак, цю історію прям хочеться обговорювати і дуже хочеться дізнатись, як Кідрук виплутає той міцно зв'язаний вузол подій, що стрімко несуться.
20.11.2023
Новий відгук
Історія, яка для мене виявилась повним нулем. Взагалі нічого цікавого: ні сюжет, ні діалоги, ні персонажі, ні атмосфера - нічого.
Єдина причина, чому я читала і дочитала цей роман - видавництво. Книга як витвір мистецтва: гарні ілюстрації, приємна на дотик, шрифт - книгу дійсно приємно тримати в руках і бігти очима по (нудному) тексту.
Щодо самої історії, яка увійшла до топ 100 найкращих англійських романів всіх часів. Нам з самого початку відомо все: клонів реальних людей вирощують, щоб потім забрати їхні органи для хворих людей. Клони це також знають, бо їм ще змалку про це кажуть. Єдине, чого вони не знають - навіщо їх зобов'язують займатись творчістю в їхній елітній школі-інтернаті.
Але! Протягом всієї книги цих клонів взагалі не турбує, що їх через 5-10 років почнуть потрошити, бо це їх призначення. Вони навіть цього чекають. То чому я маю через це перейматись, якщо це навіть їм норм. Можливо хтось думає, що в них є те, заради чого жити: плани на майбутнє, творчість, бажання побачити цей світ, кохання, амбіції. Нічого. Вони просто чекають, коли в них почнуться "виїмки" і коли вони "вичерпаються". Творчість їх не надто захоплює і вони цим займаються радше через те, що мають і тому що нічого іншого немає. Єдиний раз, коли головну героїню хоча б щось захопило - це була одна єдина пісня "Не відпускай мене".
Весь роман я спостерігала за якимись інфантильними обрАзами та беззмістовними діалогами, де начебто ось-ось щось відкриється і тебе вразить, але нічого вражаючого так і не стається.
В середині книги герої дізнаюся, що начебто існує відтермінування виїмок, якщо клони у парі і вони закохані. Але герої всеодно не надто цим переймаються і не біжать стрімголов подовжити своє життя. Вони не шкодують про те, що в них ніколи не буде справжньої сім'ї, що вони ніколи не народять дітей. Вони не злі на людей, вони навіть хочуть бути хорошими донорами для них. Ну серьёзно, чому я маю їм співчувати, у них всі карти на руках і їм це нормально продовж всієї історії. Але наприкінці одна пара таки наважується запитати у своїх вчителів про відтермінування і виявилось, що його не існує. Мене б це мало засмутити, якби герої до цього довго і важко йшли, через перепони, проти злодіїв, які б їм заважали. Але в книжці немає цих злодіїв, ніхто їм не заважав спитати про це раніше, а вони і не дуже хотіли про це питати. Ось і все. А ще виявилось, що їх мистецтво також було просто так, щоб не вбивати клонів, як худобу, а щоб ті трохи олюднились.
В романі немає ніяких загадок, немає стрімкого сюжету, а тому і немає повороту цього самого сюжету.
Я навіть не можу назвати цей роман антиутопією, адже тут ніхто не страждає, через новий начебто жорстокий світ. Люди довго живуть, клони раді бути донорами - це скоріше утопія. Нудна утопія.
Єдина причина, чому я читала і дочитала цей роман - видавництво. Книга як витвір мистецтва: гарні ілюстрації, приємна на дотик, шрифт - книгу дійсно приємно тримати в руках і бігти очима по (нудному) тексту.
Щодо самої історії, яка увійшла до топ 100 найкращих англійських романів всіх часів. Нам з самого початку відомо все: клонів реальних людей вирощують, щоб потім забрати їхні органи для хворих людей. Клони це також знають, бо їм ще змалку про це кажуть. Єдине, чого вони не знають - навіщо їх зобов'язують займатись творчістю в їхній елітній школі-інтернаті.
Але! Протягом всієї книги цих клонів взагалі не турбує, що їх через 5-10 років почнуть потрошити, бо це їх призначення. Вони навіть цього чекають. То чому я маю через це перейматись, якщо це навіть їм норм. Можливо хтось думає, що в них є те, заради чого жити: плани на майбутнє, творчість, бажання побачити цей світ, кохання, амбіції. Нічого. Вони просто чекають, коли в них почнуться "виїмки" і коли вони "вичерпаються". Творчість їх не надто захоплює і вони цим займаються радше через те, що мають і тому що нічого іншого немає. Єдиний раз, коли головну героїню хоча б щось захопило - це була одна єдина пісня "Не відпускай мене".
Весь роман я спостерігала за якимись інфантильними обрАзами та беззмістовними діалогами, де начебто ось-ось щось відкриється і тебе вразить, але нічого вражаючого так і не стається.
В середині книги герої дізнаюся, що начебто існує відтермінування виїмок, якщо клони у парі і вони закохані. Але герої всеодно не надто цим переймаються і не біжать стрімголов подовжити своє життя. Вони не шкодують про те, що в них ніколи не буде справжньої сім'ї, що вони ніколи не народять дітей. Вони не злі на людей, вони навіть хочуть бути хорошими донорами для них. Ну серьёзно, чому я маю їм співчувати, у них всі карти на руках і їм це нормально продовж всієї історії. Але наприкінці одна пара таки наважується запитати у своїх вчителів про відтермінування і виявилось, що його не існує. Мене б це мало засмутити, якби герої до цього довго і важко йшли, через перепони, проти злодіїв, які б їм заважали. Але в книжці немає цих злодіїв, ніхто їм не заважав спитати про це раніше, а вони і не дуже хотіли про це питати. Ось і все. А ще виявилось, що їх мистецтво також було просто так, щоб не вбивати клонів, як худобу, а щоб ті трохи олюднились.
В романі немає ніяких загадок, немає стрімкого сюжету, а тому і немає повороту цього самого сюжету.
Я навіть не можу назвати цей роман антиутопією, адже тут ніхто не страждає, через новий начебто жорстокий світ. Люди довго живуть, клони раді бути донорами - це скоріше утопія. Нудна утопія.
10.11.2023
Новий відгук
Динамічний роман, із безліччю героїв (живих героїв, яких автор дуже майстерно прописав) та із неймовірним напруженим сюжетом. Окрема любов до палітурки, дуже гарна книга!
Полиць поки немає