
Ігор Клімов
Експерт
13.02.2025
Нова книжкомрія:
Нова книжкомрія:
Нова книжкомрія:
07.02.2025
Новий відгук
Один із найамбітніших і найскладніших романів, які мені довелося прочитати, «Джонатан Стрендж і містер Норрелл» Сюзанни Кларк — це приголомшливо складний літературний шедевр, що вдихає нове життя у жанр фентезі, роблячи його знову старовинним.
Написаний так, наче Чарльз Діккенс і Джейн Остін змовилися створити епічний фентезійний роман, «Джонатан Стрендж і містер Норрелл» розповідає про двох магів і їхню дружбу, яка згодом перетворюється на суперництво під час Наполеонівських війн на початку XIX століття. Обидва прагнуть «повернути магію в Англію», але мають абсолютно різні філософії щодо неї. Проте втручання Стренджа та Норрелла у магічне мистецтво привертає увагу могутніх і підступних істот, що зрештою призводить до катастрофічних наслідків для їх близьких та Європи.
Це роман, що складається з якоїсь неймовірної кількості літературних історій, сюжетних ліній, міфів і легенд, які сплітаються у масштабну розповідь про дружбу, суперництво та темну магію. Після прочитання я справді відчув, наче перечитав альтернативну історію Великої Британії початку 1800-х років.
Однак (і я кажу це з усією серйозністю) більшість читачів знайдуть цей роман вкрай складним для сприйняття. Його стиль глибоко вкорінений у літературних традиціях Чарльза Діккенса та Александра Дюма (із відсилками до Льюїса Керолла, Дж.Р.Р. Толкіна та Джорджа Макдональда). Деякі люди зненавидять цей роман за його манеру викладу, темп і структуру. Я ж, навпаки, закохався в нього.
Якщо ви готові до виклику, «Джонатан Стрендж і містер Норрелл» — це неймовірно захопливий досвід. Він пробудив у мені бажання читати класичну літературу, яка його надихнула, і допоміг глибше оцінити інтелектуальний стиль письма. А ще ця книга дійсно смішна — сухий британський гумор змушував мене посміхатися кожного разу, коли траплялася дотепна або іронічна ремарка.
Майже не віриться, що це був дебютний роман Сюзанни Кларк — я навіть не можу уявити, яким титанічним завданням було його написання. Від полів битв під Ватерлоо та каналів Венеції до Королівств Фейрі та зачарованих темних маєтків, я готовий слідувати за Джонатаном Стренджем і містером Норреллом хоч у самісіньке пекло, аби провести з цими магами ще трохи часу.
Написаний так, наче Чарльз Діккенс і Джейн Остін змовилися створити епічний фентезійний роман, «Джонатан Стрендж і містер Норрелл» розповідає про двох магів і їхню дружбу, яка згодом перетворюється на суперництво під час Наполеонівських війн на початку XIX століття. Обидва прагнуть «повернути магію в Англію», але мають абсолютно різні філософії щодо неї. Проте втручання Стренджа та Норрелла у магічне мистецтво привертає увагу могутніх і підступних істот, що зрештою призводить до катастрофічних наслідків для їх близьких та Європи.
Це роман, що складається з якоїсь неймовірної кількості літературних історій, сюжетних ліній, міфів і легенд, які сплітаються у масштабну розповідь про дружбу, суперництво та темну магію. Після прочитання я справді відчув, наче перечитав альтернативну історію Великої Британії початку 1800-х років.
Однак (і я кажу це з усією серйозністю) більшість читачів знайдуть цей роман вкрай складним для сприйняття. Його стиль глибоко вкорінений у літературних традиціях Чарльза Діккенса та Александра Дюма (із відсилками до Льюїса Керолла, Дж.Р.Р. Толкіна та Джорджа Макдональда). Деякі люди зненавидять цей роман за його манеру викладу, темп і структуру. Я ж, навпаки, закохався в нього.
Якщо ви готові до виклику, «Джонатан Стрендж і містер Норрелл» — це неймовірно захопливий досвід. Він пробудив у мені бажання читати класичну літературу, яка його надихнула, і допоміг глибше оцінити інтелектуальний стиль письма. А ще ця книга дійсно смішна — сухий британський гумор змушував мене посміхатися кожного разу, коли траплялася дотепна або іронічна ремарка.
Майже не віриться, що це був дебютний роман Сюзанни Кларк — я навіть не можу уявити, яким титанічним завданням було його написання. Від полів битв під Ватерлоо та каналів Венеції до Королівств Фейрі та зачарованих темних маєтків, я готовий слідувати за Джонатаном Стренджем і містером Норреллом хоч у самісіньке пекло, аби провести з цими магами ще трохи часу.
Нова оцінка:
05.02.2025
Новий відгук
Крістофер та його мати все життя втікали. Спочатку – від образу померлого батька, а потім – від жорстокого чоловіка, що його замінив. Вони знаходять притулок у маленькому американському містечку, де, здається, навіть хмари усміхаються їм. Нарешті вони у безпеці… чи ні?
Стівен Чбоскі починає книгу з вступу, що віддає шану іншому великому Стівену – Кінгу. Але, на мою думку, це було зайвим, адже вся книга просякнута духом Кінга. Вплив його творчості помітний на кожній сторінці, проте це не применшує унікальності Чбоскі – навпаки, я захоплююсь тим, що він створив.
Жахів тут менше, ніж я очікував, але це зовсім не мінус. Книга сповнена непередбачуваних елементів – особливо боротьби між добром і злом. Біблійні образи, символізм і моральні дилеми роблять цей роман по-справжньому глибоким та змушують замислитись.
Це був виснажливий, але захопливий досвід. Книга змушує аналізувати кожну підказку, будувати припущення, а потім ламати їх знову і знову. Постійне відчуття напруги тримало мене у полоні до останньої сторінки.
Емоційна складова тут просто вражає. Чбоскі майстерно передає біль і страх персонажів, змушуючи не просто читати, а відчувати кожну їхню емоцію. Особливо важко було спостерігати за стражданнями Крістофера. Дитячі герої завжди викликають сильніші почуття, а його боротьба з темрявою змусила мене щиро вболівати за нього.
Абсолютно захоплива книга, і я з нетерпінням чекаю нових творів Чбоскі. Сподіваюся, наступного разу не доведеться чекати двадцять років.
Стівен Чбоскі починає книгу з вступу, що віддає шану іншому великому Стівену – Кінгу. Але, на мою думку, це було зайвим, адже вся книга просякнута духом Кінга. Вплив його творчості помітний на кожній сторінці, проте це не применшує унікальності Чбоскі – навпаки, я захоплююсь тим, що він створив.
Жахів тут менше, ніж я очікував, але це зовсім не мінус. Книга сповнена непередбачуваних елементів – особливо боротьби між добром і злом. Біблійні образи, символізм і моральні дилеми роблять цей роман по-справжньому глибоким та змушують замислитись.
Це був виснажливий, але захопливий досвід. Книга змушує аналізувати кожну підказку, будувати припущення, а потім ламати їх знову і знову. Постійне відчуття напруги тримало мене у полоні до останньої сторінки.
Емоційна складова тут просто вражає. Чбоскі майстерно передає біль і страх персонажів, змушуючи не просто читати, а відчувати кожну їхню емоцію. Особливо важко було спостерігати за стражданнями Крістофера. Дитячі герої завжди викликають сильніші почуття, а його боротьба з темрявою змусила мене щиро вболівати за нього.
Абсолютно захоплива книга, і я з нетерпінням чекаю нових творів Чбоскі. Сподіваюся, наступного разу не доведеться чекати двадцять років.
04.02.2025
Новий відгук
Яка велична історія.
Я починав читати цю книгу, майже нічого про неї не знаючи, окрім того, що це епічний роман. Чув про відеогру за її мотивами (кажуть, вона чудова), але раніше Фоллетт мене не вражав. Тепер усе змінилося. Яка ж неймовірна ця книга.
Здавалося б, сюжет простий: маленьке містечко в середньовічній Англії та будівництво нової церкви. Але це не просто церква і не просто містечко. Це собор у Кінгсбриджі, і його зведення вплине на покоління людей – від селян до королів, не лише в Англії, а й за її межами.
Роман майстерно написаний. Я читав один із трилерів Фоллетта й не був у захваті, але це зовсім інший рівень. Переплетення сюжетних ліній, змови, політичні інтриги, історична точність, деталі, вкладені у процес будівництва – усе це робить книгу блискучою. А ще тут є війна, кохання, економіка, релігія, життя та смерть. Ми спостерігаємо за трьома поколіннями, і це захопливо. Це набагато більше, ніж просто історія про зведення храму.
Спочатку мене лякала товщина книги, але згодом вже хотілось, щоб вона не закінчувалась. Тішить, що у серії є ще декілька книг, серіал і відеогра. Це одна з тих історій, у яких можна загубитися назавжди.
Загалом: це неповторний твір. Якщо вам подобається історична проза – наполегливо рекомендую.
Я починав читати цю книгу, майже нічого про неї не знаючи, окрім того, що це епічний роман. Чув про відеогру за її мотивами (кажуть, вона чудова), але раніше Фоллетт мене не вражав. Тепер усе змінилося. Яка ж неймовірна ця книга.
Здавалося б, сюжет простий: маленьке містечко в середньовічній Англії та будівництво нової церкви. Але це не просто церква і не просто містечко. Це собор у Кінгсбриджі, і його зведення вплине на покоління людей – від селян до королів, не лише в Англії, а й за її межами.
Роман майстерно написаний. Я читав один із трилерів Фоллетта й не був у захваті, але це зовсім інший рівень. Переплетення сюжетних ліній, змови, політичні інтриги, історична точність, деталі, вкладені у процес будівництва – усе це робить книгу блискучою. А ще тут є війна, кохання, економіка, релігія, життя та смерть. Ми спостерігаємо за трьома поколіннями, і це захопливо. Це набагато більше, ніж просто історія про зведення храму.
Спочатку мене лякала товщина книги, але згодом вже хотілось, щоб вона не закінчувалась. Тішить, що у серії є ще декілька книг, серіал і відеогра. Це одна з тих історій, у яких можна загубитися назавжди.
Загалом: це неповторний твір. Якщо вам подобається історична проза – наполегливо рекомендую.
20.12.2024
Новий відгук
Книга є першим досвідом Сема Кіна у написанні творів, пов’язаних із фізикою. Хоча фізика була його другорядною спеціальністю в університеті, попередні роботи автора зосереджувалися на хімії та біології. Цього разу він обрав ядерну тематику на тлі Другої світової війни. Книга структурована у 59 розділів, згрупованих у шість частин, які охоплюють періоди від довоєнного часу до 1945 року. Автор додає також епілог, список персонажів і джерел.
Стиль написання Кіна легкий і захопливий, з елементами сухого гумору. Автор уміло занурює читача в історичні події, роблячи їх максимально цікавими. "Загін неприкаяних" більше схожа на історичний трилер із науковим підтекстом, завдяки чому вона стане доступною широкій аудиторії. Кін вплітає наукові факти в захопливий сюжет і пояснює їх за допомогою діаграм.
Історія розгортається поступово, як пазл, де кожен персонаж знаходить своє місце. Серед головних героїв – вчені, політики, військові та навіть професійний бейсболіст. Усі персонажі змальовані реалістично, з їхніми сильними та слабкими сторонами. Особливу увагу приділено науковцям, таким як Гайзенберг, Фермі, Мейтнер, Оппенгеймер, а також їхньому внеску у науку і зв’язку з війною.
Пролог окреслює причини, через які Союзники докладали зусиль для протидії ядерним амбіціям Гітлера. Далі читач знайомиться з головними героями – Моу Бергом, Борисом Пашем і Самуелем Гудсмітом, які стають ключовими фігурами у місіях. Окремі частини присвячені історії атомного поділу і перегонам за створенням ядерної зброї, що відбувалися на тлі Другої світової війни.
Особливо захопливо описано зусилля зі зриву виробництва важкої води в Норвегії, що використовувалася для розробки німецької ядерної програми. Кін описує суперництво братів Кеннеді, а також підготовку до висадки в Нормандії, яка супроводжувалася ретельними науковими дослідженнями.
Окрему увагу автор приділяє страху перед ядерною бомбою нацистів і спробам викрасти або вбити Вернера Гайзенберга, провідного німецького фізика. Саме страх перед німецькою ядерною програмою став стимулом для запуску Манхеттенського проєкту, який згодом перейшов від оборонного до наступального характеру.
Післявоєнний епілог завершує історії героїв. Зворушливим моментом є візит Гудсміта до його дитячого дому в Гаазі, де його батьки загинули в концтаборі. Книга також розповідає про подальшу долю інших персонажів і загону.
"Загін неприкаяних" - книга захоплива та багата на наукові факти. Вона допомагає краще зрозуміти зв'язок між історією та наукою, роблячи її цінною не лише для науковців, а й для всіх, хто цікавиться історією.
Стиль написання Кіна легкий і захопливий, з елементами сухого гумору. Автор уміло занурює читача в історичні події, роблячи їх максимально цікавими. "Загін неприкаяних" більше схожа на історичний трилер із науковим підтекстом, завдяки чому вона стане доступною широкій аудиторії. Кін вплітає наукові факти в захопливий сюжет і пояснює їх за допомогою діаграм.
Історія розгортається поступово, як пазл, де кожен персонаж знаходить своє місце. Серед головних героїв – вчені, політики, військові та навіть професійний бейсболіст. Усі персонажі змальовані реалістично, з їхніми сильними та слабкими сторонами. Особливу увагу приділено науковцям, таким як Гайзенберг, Фермі, Мейтнер, Оппенгеймер, а також їхньому внеску у науку і зв’язку з війною.
Пролог окреслює причини, через які Союзники докладали зусиль для протидії ядерним амбіціям Гітлера. Далі читач знайомиться з головними героями – Моу Бергом, Борисом Пашем і Самуелем Гудсмітом, які стають ключовими фігурами у місіях. Окремі частини присвячені історії атомного поділу і перегонам за створенням ядерної зброї, що відбувалися на тлі Другої світової війни.
Особливо захопливо описано зусилля зі зриву виробництва важкої води в Норвегії, що використовувалася для розробки німецької ядерної програми. Кін описує суперництво братів Кеннеді, а також підготовку до висадки в Нормандії, яка супроводжувалася ретельними науковими дослідженнями.
Окрему увагу автор приділяє страху перед ядерною бомбою нацистів і спробам викрасти або вбити Вернера Гайзенберга, провідного німецького фізика. Саме страх перед німецькою ядерною програмою став стимулом для запуску Манхеттенського проєкту, який згодом перейшов від оборонного до наступального характеру.
Післявоєнний епілог завершує історії героїв. Зворушливим моментом є візит Гудсміта до його дитячого дому в Гаазі, де його батьки загинули в концтаборі. Книга також розповідає про подальшу долю інших персонажів і загону.
"Загін неприкаяних" - книга захоплива та багата на наукові факти. Вона допомагає краще зрозуміти зв'язок між історією та наукою, роблячи її цінною не лише для науковців, а й для всіх, хто цікавиться історією.
19.12.2024
Новий відгук
"Найкоротша історія економіки" Ендрю Лі пропонує широку панораму розвитку економіки, починаючи з перших днів людської цивілізації й до сучасності. Лі досліджує, як нововведення, такі як сільське господарство, спеціалізація, торгівля та гроші, заклали основи сучасних економік і сприяли перетворенню кочових суспільств мисливців-збирачів у осілі складні цивілізації. Книга розглядає ключові поворотні моменти в економіці, такі як промислова революція і поява центральних банків, пропонуючи розуміння того, як ці події вплинули на функціонування економік сьогодні.
Сільськогосподарська революція приблизно 10 000 років до н. е. стала першим значним зрушенням, дозволивши людям виробляти надлишки їжі й згладжувати споживання з часом. Цей розвиток проклав шлях до спеціалізації, яка, своєю чергою, призвела до торгівлі. Ранні грошові системи виникли для сприяння торгівлі, а принцип порівняльної переваги став ключовим чинником економічної ефективності, коли люди зосереджувалися на тому, що вони робили найкраще.
Винахід друкарського верстата в 1440 році став ще однією революційною подією, яка зробила знання доступними й стимулювала інновації. Лі обговорює, як подібні нововведення є нерівними: їх можна поширювати без вичерпання, на відміну від матеріальних благ. Поширення знань сприяло економічному зростанню в Європі та поставило виклик — як мотивувати до творчості, одночасно поширюючи ідеї. Друкарський верстат продемонстрував, як ідеї, на відміну від матеріальних товарів, можуть змінювати економічний ландшафт, сприяючи широкому розвитку інновацій.
Лі також розглядає промислову революцію, пояснюючи, як технологічні досягнення, такі як паровий двигун, сприяли індустріалізації та урбанізації. Ця революція, разом із концепцією Адама Сміта про "невидиму руку" і ідеями Джона Стюарта Мілля про альтернативні витрати, створила основу для розуміння того, як особистий інтерес у конкурентних ринках може приносити загальну користь суспільству. Водночас темні сторони індустріалізації — міська бідність і важкі умови праці — вимагали суспільних відповідей, таких як закони про допомогу бідним.
Книга досліджує вплив Першої світової війни та Великої депресії, які призвели до значного розколу між кейнсіанською економікою, що виступала за державне втручання, і переконанням Фрідріха Гаєка в необхідності ринкових корекцій. Візія Кейнса про державні витрати під час економічного спаду протиставляється побоюванням Гаєка щодо надмірного втручання, що ілюструє постійні дебати про те, як найкраще управляти економіками.
Розвиток національного обліку доходів і міжнародних інституцій, таких як Світовий банк і Міжнародний валютний фонд, після Другої світової війни заклав основу нового глобального економічного порядку. Центральні банки, які здобули незалежність у 1980-х роках, стали основними гравцями у керуванні національними економіками, контролюючи інфляцію за допомогою регулювання відсоткових ставок. У міру зростання взаємопов’язаності економік теорії економічного розвитку від мислителів, таких як Джастін Іфу Лін і Маріанна Маццукато, висвітлювали роль урядів у формуванні інновацій і зростання.
Лі також звертає увагу на зростаючу нерівність, яка супроводжувала глобалізацію, зокрема через дослідження Бранко Мілановича, який встановив, що в той час, як економіки, що розвиваються, як Китай і Індія, досягли значного прогресу, багато людей із нижчого середнього класу в розвинених країнах зазнали стагнації або занепаду, тоді як найбагатші отримали величезні збільшення доходів.
На завершення книга Лі окреслює безперервний процес інновацій, адаптації та дебатів, які характеризують історію економіки. Від сільськогосподарської революції до сучасної монетарної політики людські суспільства постійно розробляли нові способи подолання дефіциту й покращення життєвих стандартів. Центральні банки, торгівля та технологічні інновації продовжують формувати глобальну економіку, тоді як дебати між втручанням держави й підходами вільного ринку залишаються на передовій політичних дискусій. Історія економіки, як її представляє Лі, — це історія постійних трансформацій, де кожна епоха будується на інноваціях і викликах минулого.
Сільськогосподарська революція приблизно 10 000 років до н. е. стала першим значним зрушенням, дозволивши людям виробляти надлишки їжі й згладжувати споживання з часом. Цей розвиток проклав шлях до спеціалізації, яка, своєю чергою, призвела до торгівлі. Ранні грошові системи виникли для сприяння торгівлі, а принцип порівняльної переваги став ключовим чинником економічної ефективності, коли люди зосереджувалися на тому, що вони робили найкраще.
Винахід друкарського верстата в 1440 році став ще однією революційною подією, яка зробила знання доступними й стимулювала інновації. Лі обговорює, як подібні нововведення є нерівними: їх можна поширювати без вичерпання, на відміну від матеріальних благ. Поширення знань сприяло економічному зростанню в Європі та поставило виклик — як мотивувати до творчості, одночасно поширюючи ідеї. Друкарський верстат продемонстрував, як ідеї, на відміну від матеріальних товарів, можуть змінювати економічний ландшафт, сприяючи широкому розвитку інновацій.
Лі також розглядає промислову революцію, пояснюючи, як технологічні досягнення, такі як паровий двигун, сприяли індустріалізації та урбанізації. Ця революція, разом із концепцією Адама Сміта про "невидиму руку" і ідеями Джона Стюарта Мілля про альтернативні витрати, створила основу для розуміння того, як особистий інтерес у конкурентних ринках може приносити загальну користь суспільству. Водночас темні сторони індустріалізації — міська бідність і важкі умови праці — вимагали суспільних відповідей, таких як закони про допомогу бідним.
Книга досліджує вплив Першої світової війни та Великої депресії, які призвели до значного розколу між кейнсіанською економікою, що виступала за державне втручання, і переконанням Фрідріха Гаєка в необхідності ринкових корекцій. Візія Кейнса про державні витрати під час економічного спаду протиставляється побоюванням Гаєка щодо надмірного втручання, що ілюструє постійні дебати про те, як найкраще управляти економіками.
Розвиток національного обліку доходів і міжнародних інституцій, таких як Світовий банк і Міжнародний валютний фонд, після Другої світової війни заклав основу нового глобального економічного порядку. Центральні банки, які здобули незалежність у 1980-х роках, стали основними гравцями у керуванні національними економіками, контролюючи інфляцію за допомогою регулювання відсоткових ставок. У міру зростання взаємопов’язаності економік теорії економічного розвитку від мислителів, таких як Джастін Іфу Лін і Маріанна Маццукато, висвітлювали роль урядів у формуванні інновацій і зростання.
Лі також звертає увагу на зростаючу нерівність, яка супроводжувала глобалізацію, зокрема через дослідження Бранко Мілановича, який встановив, що в той час, як економіки, що розвиваються, як Китай і Індія, досягли значного прогресу, багато людей із нижчого середнього класу в розвинених країнах зазнали стагнації або занепаду, тоді як найбагатші отримали величезні збільшення доходів.
На завершення книга Лі окреслює безперервний процес інновацій, адаптації та дебатів, які характеризують історію економіки. Від сільськогосподарської революції до сучасної монетарної політики людські суспільства постійно розробляли нові способи подолання дефіциту й покращення життєвих стандартів. Центральні банки, торгівля та технологічні інновації продовжують формувати глобальну економіку, тоді як дебати між втручанням держави й підходами вільного ринку залишаються на передовій політичних дискусій. Історія економіки, як її представляє Лі, — це історія постійних трансформацій, де кожна епоха будується на інноваціях і викликах минулого.
Книжкомрії поки не створені :(
13.08.2025
4
“Somewhere, something incredible is waiting to be known.”
13.08.2025
3
13.08.2025
2
13.08.2025
4
13.08.2025
5
Любов до книг – це невгамовна жага до нових світів, що відкриваються з кожною перегорнутою сторінкою.
16.08.2025
3
Любов до книг – це невгамовна жага до нових світів, що відкриваються з кожною перегорнутою сторінкою.
16.08.2025
3
“Somewhere, something incredible is waiting to be known.”